Znaczące postępy zaobserwować można w pracach nad obwodnicą Łomży, które są już na tak zaawansowanym etapie, że ukończono blisko 46% wszystkich zaplanowanych działań. Wzrastający nad Narwią most, który z każdym dniem staje się coraz bardziej imponujący, przyciąga wzrok.
Sytuacja jest dynamiczna na drodze S61, znaną również jako Via Baltica. To kluczowa arteria łącząca Polskę z Litwą, a jej rozbudowa trwa w najlepsze. W roku 2023 oddano do użytku prawie 50 km tej ekspresówki. Teraz natomiast skupiono się na jednym kluczowym odcinku – znajdującym się na terenie Łomży, z imponującym mostem i estakadą nad Narwią. Ten fragment ma znaczenie strategiczne dla przejezdności całego korytarza transportowego Via Baltica. Rozciąga się od węzła Łomża Zachód do już istniejącego węzła Kolno i ma długość dokładnie 12,92 km. Sam most przez dolinę Narwi ma długość 1205 metrów.
Most, zaprojektowany jako dwujezdniowy, pozwoli na bezkolizyjny przepływ ruchu drogowego nad doliną Narwi i samą rzeką. Oprócz tego, obiekt spełni również funkcję przejścia dla zwierząt. Pod mostem planowane są cztery wewnętrzne drogi gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym. Każda z nitki mostu będzie składała się z 22 przęseł wspartych na 21 podporach pośrednich oraz dwóch przyczółkach.