Według informacji uzyskanych od Oddziału w Białymstoku należącego do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, najdalej zaawansowane prace budowlane (w przedziale od 45 do 55 procent) na trasie nowej drogi ekspresowej S19 obserwujemy na odcinkach, których realizacja rozpoczęła się we wrześniu i październiku poprzedniego roku.
Główne odcinki, które obecnie są pod konstrukcją to: Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, Bielsk Podlaski Zachód – Boćki oraz Boćki – Malewice. Zgodnie z harmonogramem, te trzy fragmenty zostaną oddane do użytku kierowców w drugiej połowie 2025 roku, zarówno dla ruchu lokalnego, jak i dalekobieżnego.
Budowa odcinka Deniski – Haćki, która została rozpoczęta w poprzednim miesiącu, powinna dobiec końca w drugim kwartale 2026 roku. Natomiast najdłuższy odcinek Malewice – Chlebczyn, o długości 25 km, zostanie oddany do użytku publicznego w drugiej połowie 2026 roku.
Jak zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, równocześnie z oddaniem do użytku ostatniego odcinka Malewice – Chlebczyn, kierowcy będą mieli możliwość przemieszczania się po całej trasie drogi ekspresowej S19, która rozciąga się od rzeki Narew aż do rzeki Bug. Atrakcją tej trasy będzie przejazd przez nową, 600-metrową estakadę nad doliną Bugu, prowadzącą do województwa mazowieckiego.